De tijd vliegt - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eline Asten - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eline Asten - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 Oktober 2014 | Australië, Adelaide

De weken hier in Australië vliegen voorbij. Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog schreef en daarom hierbij een update :)

In het gezin gaat alles een beetje z'n gangetje. Ik breng veel tijd door met James en neem hem vaak mee voor een wandeling of naar de speeltuin in de ochtend. Verder doe ik tussendoor de klusjes die gedaan moeten worden, zoals de was voor de kinderen, koken en de afwas. Het is leuk om te merken dat de kinderen helemaal gewend zijn aan mij nu en zelfs naar me vragen als ik er even niet ben. Alleen de oudste is af en toe een beetje lastig omdat ze me het ene moment helemaal niks vindt en het andere moment super leuk. Gelukkig vindt ze me nu vaker leuk dan niet leuk, dus dat is een goed teken. Ook mag ik inmiddels haar haar 's ochtends doen en haar lunch maken, iets wat ze in het begin echt niet wilde. Ook wil ze nu constant flappy bird met me spelen, aangezien ze dat spel gevonden had op mijn telefoon en nu alleen dat nog maar doen. Ave speelt het ondertussen ook al :)
Wel zijn de kinderen de laatste tijd veel ziek, vooral Ava en James. Uiteindelijk bleek Ava best een heel heftig griepvirus te hebben, wat gelukkig na ongeveer twee en een halve week vanzelf weg ging. James had vaak koorts en bleef maar hoesten en zit inmiddels aan de antibiotica hiervoor, aangezien hij al ongeveer vijf weken elke week een of meerdere dagen koorts had. Waarschijnlijk pikken ze virussen op op het kinderdagverblijf en is hun weerstand gewoon niet zo goed. Gelukkig gaat het nu met beide een stuk beter!
Aangezien het de afgelopen twee weken vakantie was, hebben we een aantal leuke dingen gedaan met het gezin. Zo zijn we naar het strand geweest in Glenelg en Port Elliot, zijn Isabelle en ik naar de film the Boxtrolls geweest en ik mocht mee naar een verjaardagsfeest van een van de kinderen van een vriendin van Elise. Het was echt super mooi daar! Ze heeft een 'vakantiehuis' op het platteland buiten Adelaide met daaromheen enorme lappen grond waarop ze schapen en koeien hebben lopen en achter het huis tussen de bomen hebben ze gewoon een soort meertje met een strandjes om te kunnen zwemmen. Echt super mooi!!
Ten slotte zijn we het laatste weekend van de vakantie naar een vakantiehuis in Port Elliot geweest. De omgeving daar is echt super mooi: azuurblauwe zee en rotsen afgewisseld met strandjes. Het was een super leuk weekend, maar ook mega vermoeiend, aangezien Ava niet wilde slapen 's nachts, James niet kon slapen omdat hij hele hoge koorts had en Isabelle van alles wilde gaan doe wat niet altijd kon. Ondanks al de chaos hebben we een aantal wandelingen gemaakt langs het strand en zijn we een aantal keer uit eten geweest.
Op zaterdag had ik daar mijn vrije dag en besloot ik naar een plaats naast Port Elliot te gaan, Victor Harbour. Daar heb ik een wandeling gemaakt naar de top van een van de rotsen: the bluf. Het uitzicht daar was gewoon prachtig. Ik heb dan ook mega veel foto's gemaakt. Later op de dag had ik een wildlife tour. We gingen met een speedboot het water op om daar dolfijnen, zeehonden en zeeleeuwen te spotten. Echt super gaaf! De dolfijnen zwommen naast de boot en er was zelfs een kleintje bij, zooo schattig. Ook ging een van de dolfijnen zich een beetje uitsloven door uit het water op te springen en dan plat op het water te vallen. Ook heb ik de zeehonden en zeeleeuwen gezien, die laten te rusten op de rotsen. Echt een super mooi gezicht. Uiteindelijk heb ik nog een wandeling gemaakt over 'granite island' wat ook echt mega mooi was. Ze hebben daar zelfs pinguïns!! Helaas heb ik die niet gezien aangezien dat alleen met een tour kan in de avond en ik toen alweer thuis was. Maar al met al was dat tot nu toe een van de gaafste dagen!

Inmiddels heb ik via Facebook een heleboel andere au pairs leren kennen, waarmee we regelmatig afspreken om iets te gaan doen op onze vrije dagen. We begonnen met een groepje van ongeveer tien mensen maar ik denk dat we inmiddels al wel met iets van dertig mensen in totaal zijn. Ik heb nog niet iedereen in real-Life gezien, maar iedereen klinkt super aardig en als we afspreken is het altijd mega gezellig.
Zo zijn we al een aantal keer met een groep naar het strand gegaan in Glenelg. Je pakt gewoon de tram die letterlijk recht voor het strand stopt, dus dat is echt super chill. De zee is redelijk koud en de Australiërs gaan echt nog niet zwemmen nu (pas bij minimaal 32 graden gaan ze overwegen om eventueel te gaan zwemmen), maar ik vond het toch wel lekker om af te koelen. Oke de zee is best koud, maar niet veel kouder dan in Nederland in de zomer dus dat valt ook wel mee :)
Ook hebben we samen met een aantal in de groep een dolfijnencruise gedaan. Het was heel gezellig, maar helaas geen dolfijn gezien. Maarja, wat kun je verwachten als de tickets super goedkoop zijn ;) Gelukkig was het heel gezellig met iedereen dus dat we niks gezien hadden maakte helemaal niet uit. Die avond zijn we naar een plek gegaan waar super veel vleermuizen zitten, echt super gaaf! Je hoort ze super veel lawaai maken, ziet ze in de bomen hangen en op een gegeven moment gingen ze allemaal vliegen. Dat was echt een super gaaf gezicht. De vleermuizen zijn hier echt mega groot, dus ik was blij dat ze zo hoog in de lucht zaten, moest er niet aan denken dat er een naar beneden kwam :)
Aan het eind van de dag gaan we vaak uit eten met een aantal om daarna met uit te gaan in de stad. Vaak gaan we naar twee verschillende pubs, aangezien het daar altijd heel gezellig is. Wat wel opvalt als we uitgaan is dat alle meisjes hier zwaar opgemaakt in mega korte jurkjes uitgaan. Wij hebben vaak geen tijd om naar huis te gaan en om te kleden en dragen dezelfde kleren als de hele dag en dan voel je je ons toch wel een beetje underdressed. Niet dat ik in een super kort jurkje uit zou gaan, maar als ik daar sta met m'n spijkerbroek en sneakers voelt dat toch een beetje raar.
Toen ik op een van de avonden thuis kwam na uitgaan, rond een uur of twaalf aangezien ik de laatste bus moest pakken, zette ik mijn fiets achter het huis zoals altijd en liep naar binnen. Steve en Elise stonden daar in hun badjas in de woonkamer wat ik een beetje raar vond aangezien ze normaal al lang slapen op dat tijdstip. Bleek dat ze dachten dat ik een indringer was toen ik mijn fiets achter het huis zette. Het mooiste was dat in de vijf minuutjes dat ik buiten was om m'n fiets weg te zetten, ze de politie al hadden gebeld over een indringer!! Ik en Elise vonden het wel grappig, maar Steve was super geschrokken en kon er niet echt om lachen. Sindsdien zet ik m'n fiets gewoon voor het huis als ik later thuis kom, zodat er niet nog eens zo'n misverstand kan ontstaan.

De komende dagen wil ik een tripje gaan plannen naar kangroo Island aangezien dat mega mooi moet zijn. Ook wil ik graag een tour gaan doen door de wijnregio en een tour door de bergen hier, flinders ranges, maar daar moet ik nog even voor gaan sparen, want kan niet alles ineens doen :).
Verder nog een van de belangrijkste dingen: ik moet nu toch echt eens een keer naar het wildlife park voor de kangoeroes en koala's. Met het gezin hadden we nu al een aantal keer het plan om daar heen te gaan, maar telkens was of een van de kinderen ziek of zat het weer niet helemaal mee. Maar nu zijn de kinderen als het goed is niet meer ziek en het weer wordt ook alleen maar beter, dus dat gaat vast goed komen :)

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van alles wat ik hier meemaak!

Heel veel liefs vanuit Australië!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 3806

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Au-pair in Australië

Landen bezocht: